Thursday, May 5, 2011

Scan Baby. Perlu Ke?

Posted by Husna Zainal at 8:18 AM
" Dah scan?" "Dah tau baby boy ke baby girl?" Orang sekeliling selalu sangat bertanya pada aku soalan ni.

Penting Ke??
 Sebagai ibu baru, aku banyak bertanya soalan kepada orang sekeliling pada setiap kemusykilan berkenaan situasi semasa mengandung ni. Banyak sebenarnya yang aku perlu ambil tahu untuk kesihatan aku dan jugak kandungan. Tp, reference utama adalah Mak aku sendiri.. Mak aku agak tradisional.Segala petua yang dia amalkan semasa mengandungkan kami adik beradik semuanya dikongsikan pada aku..sekurang2 nya takde la aku  panik menghadapi semua situasi ni untuk pertama kali.
 
Berkenaan scan baby ni..mak aku selalu pesan, jangan kerap sangat buat scan tu..tak elok untuk bayi..Masa terbaik untuk buat scan baby ni, masa kandungan dah genap 6bulan atau lebih...So ..buat masa sekarang aku belum bersedia untuk scan kandungan ni. Even kawan2 yang mengandung cerita yg best2 bila kite buat scan ni...betapa hepinye dorg dpt tengok isi dalam perut tu..bile nampak si kecil tu..hm...
p/s: takpe baby..mak boleh tunggu.mak akan bersabar untuk kamu yea.demi kesihatan kamu.Insya Allah.. 

1 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ameen...
moga selamat semuanye...

Post a Comment

Our Baby

Lilypie First Birthday tickers
 

I Love Emerald Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea